Ziggo E19

Ziggo E19 kan verschillende oorzaken hebben. Hieronder vind u een aantal mogelijke oorzaken voor een Ziggo E19 storing en de daarbij behorende mogelijke oplossing.

Ziggo E19

1. De smartcard is mogelijk (nog) niet geactiveerd, Activeer hier uw smartcard.

2. De zender die u probeert te bekijken maakt mogelijk geen deel uit van uw abonnement

Tot twee weken na het activeren van een nieuwe smartcard kunnen alle zenders gratis worden bekeken. Wanneer deze periode voorbij is dan worden alle zenders die niet in uw abonnement zitten geblokkeerd en kunt u dus enkel de zenders bekijken die hier wel binnen vallen. Wilt u de geblokkeerde zenders toch kunnen bekijken dan moet u uw abonnement uitbreiden.

3. Wanneer de smartcard wel geactiveerd is en de zender maakt deel uit van uw abonnement, maar toch verschijnt één van bovenstaande meldingen.

Volg dan de volgende stappen om het probleem zo snel mogelijk op te lossen:

  1. Schakel de digitale ontvanger helemaal uit en haal voor minstens 30 seconden de stroom- en coaxkabel uit het apparaat.
  2. Sluit na minimaal 30 seconden de digitale ontvanger weer aan op het stroom zonder de smartcard terug te plaatsen.
  3. Enkele minuten na het aansluiten van de stroomkabel vraagt de digitale ontvanger om de smartcard te plaatsen, doe dit.
  4. Als voorgaande stappen goed zijn doorlopen dan zal de digitale ontvanger zal nu de melding E48/E52 geven.
  5. Sluit nu de coaxkabel weer aan op het apparaat.
  6. Log in op Mijn Ziggo.
  7. Wanneer u nog geen Mijn Ziggo account heeft kunt u deze hier aanmaken.
  8. Controleer of het juiste smartcardnummer is geregistreerd onder het kopje smartcards.
  9. Klik op herstel.

De storing moet nu binnen enkele minuten verdwijnen, gebeurt dit niet, neem dan contact op met de Ziggo klantenservice.

Ziggo E19 nog steeds niet verholpen?

Dan wordt het tijd om uit te zoeken of de oorzaak van het probleem bij de smartcard of bij de digitale ontvanger ligt. Om dit eenvoudig te controleren kunt u bijvoorbeeld uw smartcard bij de buren proberen en de smartcard van de buren bij u proberen.

Als u weet waar het probleem zit dan kunt u de Ziggo klantenservice bellen en kunnen zij u gericht helpen bij het zoeken van een passende oplossing.